PROČ ZDRAVÉ VAŘENÍ A JAK NA NĚJ

Umění vařit, a přitom zůstat zdravý, je dnes aktuální více než kdy jindy...

Zdravá strava, to nemusí být dřina a odříkání. Naopak, zdravé jídlo si může zamilovat celá vaše rodina. Naučte se rozpoznat, jaké potraviny nejvíc prospívají vašim nejmilejším, a začněte pro ně doma připravovat zajímavá, výživná a chutná jídla s radostí a lehkostí.

Kurzy zdravého vaření dělám vždy v malých skupinkách (osm až patnáct lidí), abychom si s každým stihli říct, jaké potraviny budou vhodné právě pro něj a jeho rodinu. Máte doma malé děti, nebo naopak dospívající puberťáky? Jste vrcholoví sportovci, nebo strávíte většinu dne u počítače? Každý zkrátka potřebujeme jiný jídelníček. 

I když neexistuje jedna cesta ke zdraví pro všechny, řídím se několika jednoduchými, základními principy. Věřím, že největší sílu má tzv. opravdové jídlo, které není nijak průmyslově zpracované, protože jsme si ho připravili doma ze základních surovin, jako jsou zelenina, ovoce, luštěniny nebo obiloviny, pro některé z nás i kvalitní či zakysané mléčné výrobky a maso. Raději taky využívám lokální potraviny, které vyrostly v místě, kde žijeme, spíše než exotické plodiny (přestože mám ráda asijskou kuchyni a čerpám z ní velkou inspiraci). Snažím se vždy sehnat potraviny čerstvé a v co nejvyšší kvalitě. Recepty taky průběžně přizpůsobuji aktuálnímu ročnímu období. Jídla, která nám prospějí v horkém létě, mohou způsobovat problémy v zimě a naopak. Proto dělám všechny kurzy ve variantách pro jaro, léto, podzim i zimu.

Nejčastější témata mých kurzů vaření:

Photo by dylan nolte on Unsplash

Vege sushi

Výborné sushi ve formě vege a také jiné lákavé párty jídlo!

Dětem zdravě odmalička

Svým nejdražším vaříme to nejlepší, naučte se to s Jitkou.

Speciál pro ženy

Zrajeme jako víno, vaříme jako bohyně. Ženy vaří sobě.

Ženský speciál: Zpět do formy

Upravíme vaši stravu tak, abyste byly štíhlé a zdravé. Pánové vítáni!

Sezónní vaření: jaro

Jaro je období růstu, vitality a téměř obligátní jarní očisty organismu. Naučme se ji provádět správně.

Sezónní vaření: léto

Léto je nejohnivější roční období, proto můžeme jídlem a vhodnými nápoj tělo chladit.

Sezónní vaření: babí léto

V babím létě ještě doznívá horko, chlad ještě nepřichází. Stravu lehce upravujeme oproti letní.

Sezónní vaření: podzim

Na podzim tělu prospívá pikantní chuť na zahřátí a kyselá chuť k uzavření pórů.

Sezónní vaření: zima

Zimní vaření přímo vyzývá k pikantním vůním a láká na vůni pečeně a nejrůznějšího koření.

Zdravé fermentování

Fermentování je staré jako lidstvo samo. Stará se o naše zažívání.

Více informací

Kompletní příprava a pečení kváskového chleba

Pro naše zažívání je kváskový chleba mnohem příhodnější. Skleničky s víčkem sebou – dostanete kvásek dárkem!

Více informací

Sladký život bez cukru

Kurz milovaný pro svou sladkou vůni a oceňovaný štíhlou linií.

Více informací

Snídaně s nízkými sacharidy

Zdravé snídaně, snížený objem sacharidů, zvýšený příjem zdraví.

Více informací